پریدن از روی نوار فرمان ها
پیوند به محتوای اصلی



برگزاري اولين گردهمايي جمعيت طرفداران ايمني راههاي كشور در مشهد الرضا(ع)

تاریخ انتشار: 1395/02/30

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی گفت: اعتقادمان بر این است که پیش قراول اجرای اصل 44 هستیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی، جواد وحدتی فرد روز چهارشنبه در اولین نشست مدیران ستادی و استانی جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور در مشهد افزود: همه سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل جاده ای توسط بخش خصوصی انجام می گیرد و حاکمیت فقط سیاستگذاری، قانون گذاری و نظارت می کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه این بخش نمونه عینی و یک الگوی اقتصادی مناسب برای دیگر بخش هاست که می توان از آن بهره گرفت.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی یادآور شد: اما در خصوص اقتصاد مقاومتی این بخش چالش دارد و اقتصاد این بخش دچار خدشه است.

وی خاطرنشان کرد: حمل و نقل ما امروز گران و پرهزینه اداره می شود. در بحث رفتاری نیز با چالش مواجهیم.

وحدتی فرد افزود: متاسفانه سوانح رانندگی در این بخش بیداد می کند؛ اگر چه سهم حمل و نقل عمومی جاده ای در تصادفات بسیار پایین است، اما سوانح رانندگی امروز به عنوان یک چالش در کشور مطرح است.

وی با بیان این که ناوگان حمل و نقل کشور در بخش های مسافری و باری ناکارآمد است، افزود: مصرف سوخت در این بخش بالاست، درآمد بخش پایین است، سفرهای یک سر خالی داریم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی خاطرنشان کرد: رانندگان متاسفانه به عنوان بزرگترین و اصلی ترین سرمایه این بخش، بیشترین صدمات را از این نابسامانی می بینند.

وی افزود: در شش سال گذشته رفاه نسبی همه مردم ایران ارتقا یافته است، اما چه شده که در زمینه سوانح رانندگی این گونه رشد باشتاب داشته ایم؟ آنچه که محقق شده نشان می دهد که پایانه های زیبا، آزادراه ها، بزرگراه ها و خودروهای آخرین مدل از جنس توسعه نبوده، بلکه رشد بوده است. حتی تعداد کشته های بعضی آزادراه های کشور افزایش یافته است.

 

رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور هم در سخنانی اظهار داشت: امسال را سال "ایمنی و موتورسواران" نام گذاری کردیم.

بخارایی افزود: این ایمنی فقط به موتورسواران بازنمی گردد، بلکه موتورسواران نیز باید ایمنی را رعایت کنند تا جان دیگران نیز حفظ شود.

وی ادامه داد: متاسفانه 24 درصد قربانیان سوانح رانندگی را موتور سواران و 22 درصد را عابران پیاده تشکیل می دهند.

رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور تصریح کرد: این پذیرفته نیست که موتورسواری کلاه ایمنی خود را روی دسته موتور گذاشته و بدون استفاده از آن در سطح شهر و مقابل چشم پلیس تردد کند و به این کار او توجهی نشود.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه های امسال این جمعیت، هم پیمانی رانندگان حرفه ای است. این رانندگان آسیب پذیرترین رانندگان هستند، زیرا حداقل روزانه 10 ساعت کار می کنند.

بخارایی ادامه داد: امسال قرار است از رانندگان حرفه ای برتر تقدیر کنیم. 

 رئیس پلیس راه استان نیز در این نشست گفت: واژگونی ها، 40 درصد حوادث رانندگی را تشکیل می دهند که از نظر فنی علل مختلفی دارد؛ اما دو علت مهم واژگونی ها "خستگی، خواب آلودگی و عدم توجه به جلو" و "استفاده از تلفن همراه" است.

سرهنگ امیدوار افزود: سفر مبدا با مقصد نیست و طول سفر و فواصل بین مسیر نیز جزئی از سفر است و می طلبد زیرساخت هایی همچون نمازخانه های بین راهی، پارک هایی در ورودی شهرها، پارکینگ ها و فضای استراحت در بین راه ها ایجاد شود و این زیرساخت ها می تواند مردم را مجاب به استراحت در بین راه کند.

آزاد، مدیرعامل بیمه کارآفرین ایران نیز در این نشست در سخنانی اظهار داشت: کاهش قربانیان حوادث جاده ای باعث کاهش پرداخت خسارت توسط بیمه ها می شود. منت نیست، بلکه منافع شرکت های بیمه ای ایجاب می کند که با جمعیت طرفداران ایمنی راه ها همراهی داشته باشند./​



























مشخصات:
نظرات: *