پریدن از روی نوار فرمان ها
پیوند به محتوای اصلی

نصري در نشست هم انديشي با پليس راه اعلام كرد:


ارتقاي ایمنی از ارکان اصلی مدیریت راه های استان است

تاریخ انتشار: 1396/07/22

 

​مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی: ایمنی جاده ای از ارکان اصلی مدیریت راه های استان است و نمی توان آن رابه دليل کمبود منابع مالی و اعتباری به زمان دیگری موکول کرد.به گزارش روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی، مهندس نصری در جلسه هم اندیشی مدیران راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و فرماندهان پلیس راه شهرستان های خراسان رضوی  با اشاره به تخصیص اعتبارات این اداره کل در سال جاری افزود: حدود ۸۰درصد از منابع اعتباری مربوط به این اداره كل از محل منابع عمومی دولت  و مابقي از محل منابع استاني و داخلي سازماني مي باشد.
وی با تاکید بر افزایش درآمدهای سازمان گفت:حدود 40درصد از جابجایی بار در کشور و استان بدون صدور بارنامه انجام می شود و مدیران ادارات شهرستان ها می توانند برای افزایش درآمدهای ناشی از ارایه خدمات گيرندگان  راه، به ویژه در بخش یاد شده و جلوگیری از فرار مالیاتی، بخشی از هزینه های مربوط به خود را تامین کنند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: خراسان رضوی با قرار گرفتن در کریدور بین المللی شمال- جنوب و شرق- غرب و موﻗﻌﻴﺖ ﻣﻤﺘﺎﺯ مذهبی - زیارتی به لحاظ بهره مندی از حضور بارگاه ثامن الحجج(ع) همواره با تردد بسیاری مواجه بوده است.
وی افزود: ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوي باید به سمت خودکفایی اقتصادی پیش برویم و درآمد ناشی از خدمات را هدفمند نماييم.
سرهنگ امیدوار رییس پلیس راه خراسان رضوی نیز در این گردهمایی گفت: برای ساماندهی و کاهش تلفات جاده ای باید تخلفات از مبدا را در نظر داشته و به صفر برسانیم.
رییس پلیس راه خراسان رضوی افزود: با توجه به ورود خیل عظیم مشتاقان امام هشتم(ع) در سالروز شهادت حضرت ثامن الحجج(ع) برای جلوگیری از حوادث ناگوار و تسهیل در عبور و مرور تردد وسایل نقلیه باید تخلفات در مبدا را به صفر برسانیم.
سرهنگ هادی امیدوار افزود: با توجه به همزمانی مراسم دهه آخر صفر و اجرای طرح زمستانی در راه های استان با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، می بایست مشکلات را به حداقل ممکن رساند و حتی در صورت نیاز با انسداد راه از بروز حوادث احتمالی جلوگیری نمود.
رییس پلیس راه استان ادامه داد: رایزنی هایی صورت گرفته است تا در خصوص سرعت های بالای ۱۶۰کیلومتر بر ساعت نیز با برخورد جدی تر قانونی و با توقیف های از ۱۰تا ۳۰روز وسیله نقلیه برای تخطی گران از قانون حتی برای ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای، این معضل رانیز در جاده های استان به حداقل برسانیم.
فرمانده پلیس راه مشهد نیز در این جلسه گفت: اهداف ما کاهش تلفات جاده ای و صدمات و خسارات جانی و کشتار مربوط در این بخش است.
سرهنگ رضایی افزود: این کاهش نیازمند تداوم جدی طرح ها و همکاری های بین بخشی با ادارات و دستگاه های اجرایی و متولیان اصلی راه ها است.
وی ادامه داد: اگر کاهش تلفات جاده ای همه ساله به شکل سینوسی تغییر کند و کاهش و افزایش را داشته باشیم در یک نگاه کلی نمی توان گفت که توانسته ایم تلفات را کنترل کنیم و در زمانی می توان این مبحث را دنبال کرد که همه ساله و به شکل مداوم کاهش تلفات را در کارنامه فعالیت یکساله شاهد باشیم.
سرهنگ رضایی در ادامه با اشاره به  اجراي طرح های آسفالت راه های روستایی در استان اشاره کرد و افزود: اجرای آسفالت روستایی باید بر اساس افزایش جمعیت، تردد و ظرفیت در هر روستا صورت پذیرد و برهمان اساس نیز حدود پهنای باند آسفالت را در نظر گرفت.
وی تصریح کرد: موقعیت مکانی و نگهداری از آسفالت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برای بهبود از بهره برداری راه می بایست به این مولفه ها نیز توجه داشت.
در پايان گردهمایی هم اندیشی مدیران راهداری و حمل و نقل جاده ای و فرماندهان پلیس راه استان خراسان رضوی از تعدادي  از فرماندهان پلیس راه استان در محل هتل ثامن طرقبه  تقدير و تشكرگرديد.
پایان.///
 
 



























مشخصات:
نظرات: *