پریدن از روی نوار فرمان ها
پیوند به محتوای اصلی



روابط عمومی ها گوش، چشم و زبان سازمان ها هستند

تاریخ انتشار: 1396/08/24

​با حكم  معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان، رييس اداره روابط عمومي  اداره كل راهداري وحمل ونقل جاده اي استان خراسان رضوي به عنوان عضو کمیته روابط عمومی و تبلیغات شورای اطلاع رسانی خراسان رضوی منصوب شدبه گزارش اداره روابط عمومی اداره كل راهداري وحمل ونقل جاده اي استان خراسان رضوی
؛ دکتر سیدجواد حسینی روز دوشنبه در نخستین نشست کمیته روابط عمومی و تبلیغات شورای اطلاع رسانی خراسان رضوی اظهار داشت: وظیفه اصلی روابط عمومی ها اطلاع رسانی، همگرایی و متقاعد سازی است که این امر با ایجاد سازمانی  اطلاع رسان و شیشه ای قابلیت انجام دارد.
معاون استاندار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره نقش روابط عمومی ها، گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند: " روابط عمومی ها باید مردم را از روش های سالم و معتبر آگاهی دهند،شفاف سازی جریان جزو وظایف روابط عمومی هاست و ایجاد فرصت های مناسب و برابر برای همه یکی از وظایف روابط عمومی هاست"
معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی افزود: سازمان های پیش رو، پیش برنده و تجدید حیات شونده امروزه شیشه ای هستند، مخاطبین این سازمان ها از همه فرآیند های آن مطلع هستند و روابط عمومی ها  مهمترین نقش برای اطلاع رسانی و شیشه ای کردن  سازمان ها بر عهده دارند.
وی با بیان اینکه شفاف سازی از جمله وظایف روابط عمومی های است؛ خاطر نشان کرد: یکی از وظایف مهم روابط عمومی ها اطلاع رسانی، همگرایی و متقاعد سازی است و این فرایند در تولید سرمایه اجتماعی، رضایت و اعتماد مردمی و افزایش مشارکت مردمی نقش بی بدیلی دارد.
حسینی روابط عمومی را چشم، گوش و زبان  سازمان دانست و اظهار داشت: روابط عمومی ها باید چشم سازمان باشند برای بهتر دیدن، گوش سازمان باشند برای بهتر شنیدن و زبان سازمان باشند برای بهتر گفتن.
معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به وجود 45 میلیون کاربر اینترنتی در کشور و عضویت 82 درصد جوانان در شبکه های مجازی، افزود: امروزه نقش بنگاه های خبری و رسانه های دیداری و شنیداری ضعیف شده و تلفن همراه و اینترنت در حال جایگزین شدن است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی و دبیر شورای اطلاع رسانی استان نیز در این نشست گفت: کمیته روابط عمومی و تبلیغات شورای اطلاع رسانی خراسان رضوی با هدف بهبود عملکرد روابط عمومی ها در حوزه اطلاع رسانی و رسانه راه اندازی شده است.
امیر پورمهدی افزود: روابط عمومی ها با وجود برخورداری از پتانسیل های قوی و نیروی انسانی با تجربه، خود را در قالب یک شبکه گسترده تعریف نکرده اند که این بی توجهی روابط عمومی ها را آسیب پذیر خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: رسانه ها، مطبوعات و روابط عمومی ها عناصر مکمل یکدیگرند که از توان بسیار بالایی در راستای شکل دهی اندیشه ها و سوق دادن آن به سوی تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی برخوردارند.
وی تاکید کرد : روابط عمومی و رسانه می توانند به عنوان حلقه اتصال بین مردم و مسئولان بیانگر و ترویج دهنده آرمان های انقلاب اسلامی، انتظارات رهبر معظم انقلاب در سطح ملی و یا حتی بین المللی و اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید باشند.
دبیر شورای اطلاع رسانی خراسان رضوی بیان کرد : شورای اطلاع رسانی اقتصاد مقاومتی و شورای اطلاع رسانی کمیته شورای تامین استان نیز در ذیل کمیته روابط عمومی و تبلیغات شورای اطلاع رسانی خراسان رضوی تشکیل خواهد شد.
کمیته روابط عمومی و تبلیغات شورای اطلاع رسانی خراسان رضوی دارای هفت کمیته تخصصی است که ریاست آن به عهده معاون سیاسی استاندار است و امروز در پایان نخستین نشست این کمیته، احکام 20 نفر از اعضا اعطا شد.




























مشخصات:
نظرات: *