پریدن از روی نوار فرمان ها
پیوند به محتوای اصلی

رييس اداره حمل ونقل مسافر اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده اي خراسان رضوي در تشریح اقدامات این اداره کل در طرح ايام نوروز 1397 مطرح کرد:


نظارت ميداني روزانه از دفاتر و غرف فعاليت شركتها در طول طرح نوروزي

تاریخ انتشار: 1396/12/22

 

​رييس اداره حمل ونقل مسافر اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده اي خراسان رضوي با اشاره به فرارسیدن ایام طرح نوروزی خدمات سفر استان، به تشریح برخی از برنامه های این اداره کل در این ایام پرداخت.
به گزارش روابط عمومی اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان خراسان رضوي، ابوالفضل گنجي افزود: با توجه به آغاز اجراي طرح نوروزي 1397 از تاریخ 23 اسفند ماه سالی جاری تا پانزدهم فروردین ماه سال آتی، با محوریت مفاد شيوه نامه طرح نوروزي حمل و نقل مسافر، نظارت های مستمر ميداني را به صورت روزانه از دفاتر و غرفه های فعاليت شركت های مسافربری در طول اجراي طرح انجام خواهیم داد.
رييس اداره حمل ونقل مسافر اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان در تشریح مواردی که شرکت های مسافربری ملزم به رعایت آن ها هستند گفت: این شرکت ها ملزم به نصب تابلو منشور حقوق مسافر در محلی هستند که در معرض دید عموم مردم باشد و بتوانند به راحتی از حقوق خود اطلاع یابند.
وی افزود: همچنین یکی دیگر از مواد که باید در معرض دید همگان در محل دفاتر و غرفه های این شرکت های نصب شود، تابلو نرخنامه بلیت سفر است، البته این نکته نیز باید مد نظر قرار گیرد که تابلوي نرخنامه هر شركت باید صرفا براي مقاصد داراي قرارداد همكاري با رعايت ضوابط شبكه سير و به صورت اختصاصی آن شرکت تنظيم گردد.
گنجي بر استمرار انجام پیش فروش ها به روش های حضوری و غیر حضوری تاکید کرد و ادامه داد: لیست فروش بلیت تمامی شرکت ها باید باز باشد و آن ها ملزم به انجام پیش فروش خود به روش حضوری و غیر حضوری در طول ایام اجرای طرح نوروزی 1397 هستند، البته این پیش فروش ها صرفا به مقاصدی خواهد بود که آن شرکت در خصوص آن ها قراداد همكاري بر مبناي شبكه سير دارد.
 
 
وی تصریح کرد: متصدیان فروش بلیت شرکت های مسافربری ملزم به عرضه بلیت مکانیزه و ممهور به مهر و امضاء، به مسافران خود، اعم از مقاصد درون و برون استان، در زمان خرید هستند و در کنار این موضوع باید شماره همراه مسافر در زمان خرید در سیستم صدور بلیت شرکت های مسافربری درج شود تا امکان مشارکت آن ها در طرح نظر سنجی پیامکی فراهم شود.
رييس اداره حمل ونقل مسافر اداره كل راهدار ي  و حمل ونقل جاده اي استان با بیان اینکه مدير عامل و يا مدير پاسخگوي شركت هاي مسافربري در تمامي ساعات فعاليت پايانه برای پاسخگوی به مراجعان حاضر خواهند بود، ادامه داد: همچنین این افراد در تمامی اوقات شبانه روز از طریق ارتباط تلفنی باید به صورت کامل در دسترس و آمده پاسخگویی باشند و اینکه مسئول شرکتی در طول این ایام امکان پاسخگویی نداشته باشد، قابل پذیرش نخواهد بود.
وی در ادامه به نکات دیگری در خصوص کارکنان شرکت های مسافربری اشاره کرد و افزود: شرکت های مسافربری باید از كاركنان موجه و داراي حسن سابقه با رعايت استفاده از لباس فرم متحد الشكل و الصاق كارت شناسايي آن شرکت استفاده کنند.
 



























مشخصات:
نظرات: *