پریدن از روی نوار فرمان ها
پیوند به محتوای اصلی

مدیر حراست و مسوول رسیدگی‌به شکایات اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان خراسان رضوي خبرداد:


کاهش شکایات مردمی در سال گذشته

تاریخ انتشار: 1397/02/03

 

مدیر حراست و مسئول رسیدگی به شکایات اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي خراسان رضوي، با بیان اینکه تعداد شکایات دریافت اداره کل در سال 96 نسبت به مدت مشابه قبل از خود کاهش داشته است، گفت: در سال 96 در واحد رسیدگی به شکایات ما  58 مورد شکایت داشتیم که از این تعداد، 20 مورد از طریق پست ، 7 مورد از طریق سامانه پیام کوتاه، 25 مورد سیستم سامد كه از اين 25 مورد دو شکایت، دو گزارش و 21 مورد درخواست بوده و همچنین 6 مورد هم از طریق سامانه شهراه به دست ما رسیده است.
به گزارش روابط عمومی اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده اي خراسان رضوي، رضا صحراگرد افزود: هدف اصلی ما از تشکیل واحد رسیدگی به شکایات این است که بتوانیم خدمات خوبی به زائران و مسافران ارائه کنیم.
وی با بیان اینکه ایام نوروز، تابستان و دهه پایانی سفر سه بازه زمانی پیک سفر ها به  مشهد و استان خراسان رضوي  از نظر پذیرش زائر است، افزود: درگاه هایی که ما برای زائران ارائه کردیم که بتوانیم پل ارتباطی خوبی با مردم داشته باشیم که اولین آن از طریق پست الکترونیک به آدرس khorasan@rmto.ir است، دوم از سمت سازمان بازرسی و دیگر سامانه پیام کوتاه به شماره 1000525 و پرتال اداره کل به آدرس www.razavi.rmto.ir  است، علاوه بر این راه های ارتباطی سامانه های شهراه و سامد نیز وجود دارد که مردم می توانند از آن ها استفاده کنند.
مدیر حراست و مسئول رسیدگی به شکایات اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان با تاکید بر اینکه پس از ادغام حوزه حمل و نقل جاده ای با راهداری، دایره فعالیت های سازمان بسیار گسترده شده است، ادامه داد: از 25 اسفند که سفرهای نوروزی آغاز می شود، گروه های بازرسی ما در پایانه های مسافربری و در راه های مواصلاتی استان مستقر مي شوند تا بتوانند به نحو بهتری در ارتباط با مردم باشند و نظرات و شکایات آن ها را دریافت کنند.
صحراگردافزود: از سه سال پیش وظيفه رسيدگي به شكايات  را شروع کردیم، آمار دریافت شکایاتمان سال به سال کاهش می یابد و در آن هم اطلاع رسانی خوب در زمینه قوانین و مقررات به مردم است، همچنین سیستم رسیدگی به شکایات در همه زمان های طول سال فعال و پیگیر بوده که نتیجه ها افزایش رضایت مردم از ارائه خدمت در استان شد.
مدیر حراست و مسئول رسیدگی به شکایات اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان در خصوص استاندارد تعریف شده برای رسیدگی به شکایات مردمی نیز گفت: این استاندارد برای اعلام نتیجه پیگیری دو روز است که البته در برخی موارد نیاز به بررسی و پیگیری بیشتر دارد و در نهایت به 8 روز می رسد.
وی با بیان اینکه همه شکایات واصله به این اداره در حوزه حمل و نقل در دو بخش مبداء مشهد و مقصد مشهد است، افزود: آن شکایاتی که مبداء مشهد است را ما در خود استان پیگیری می کنیم و موارد دیگر نیز مستلزم انجام مکاتبه با استان مبدا است که این نیاز به صرف زمان بیشتر است و در این خصوص به شخص شاکی نیز اطلاع رسانی می شود.



























مشخصات:
نظرات: *