پریدن از روی نوار فرمان ها
پیوند به محتوای اصلی

مسئول رسيدگي به شكايات و ميز خدمت اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان خراسان رضوي خبر داد:


صیانت از حقوق شهروندی با راه اندازی میز خدمت

تاریخ انتشار: 1397/08/28

مسئول رسيدگي به شكايات وميز خدمت اداره كل راهداري وحمل ونقل جاده اي استان خراسان رضوي از ارائه خدمات به ارباب رجوع از طریق میز خدمت در اين اداره كل خبر داد و گفت: در ابتداي تير ماه ماه سال جارى كليه خدمات به ارباب‌رجوع از طریق میزخدمت حضوری انجام می‌پذیرد.
 به گزارش روابط عمومى اداره كل راهداري وحمل و نقل جاده اي استان خراسان رضوي، محسن ركني اظهار داشت: با عنایت به بخشنامه ریاست محترم جمهور  به  منظور دستیابی آسان و سریع مردم به خدمات دستگاه های اجرایی و ارایه خدمات به موقع و مؤثر به مردم و همچنین تکریم ارباب رجوع، دستگاه های اجرایی موظف شده اند واحد هماهنگ کننده ای تحت عنوان «میز خدمت» در طبقه همکف ساختمان ایجاد نمایند،تا اربابان رجوع خدمت مورد نیاز خود را صرفاً از طریق این میز دریافت نمایند.
وى افزود: با پيگيري هاي صورت گرفته در قالب كميته توسعه دولت الكترونيك و هوشمند سازي اداره كل به صورت مرتب جلسات برگزار شده كه  درتلاشيم باپيشنهاد و پيگيري از ستاد مركزي در آینده‌اى نزديك نسبت به ارائه خدمات ازطریق الکترونیکی نيز اقدام نماييم.
ركني درادامه به ارائه خدمت به  حدود 3 هزار نفر طي 5 ماه از آغاز فعاليت ميز خدمت  اشاره كرد و افزود: از ابتداي تير ماه سال جاري در خدمت صدور مجوز حريم راههاي استان به 1750 مراجعه كننده پاسخ دهي شده است كه  در خدمت كارت هوشمند ناوگان و راننده نيز به  500  نفر  خدمت رساني شده است و مابقي  در خدماتي مانند شارژ سوخت، تخلف سوار کردن مسافر خارج از پایانه، سهمیه لاستیک، راهنمایی متقاضیان داوطلب جهت مدیر فنی و ارائه  اطلاعات در خصوص  شرکت در کلاس تغییر بر خط شرکت ها(مسافری)  به کار گیری راننده بالای 50 تا 60 سال برای حمل مواد خطرناک  خدمات رساني شده است.
مسئول رسيدگي به شكايات و ميز خدمت اداره كل راهداري وحمل ونقل جاده اي استان خراسان رضوي اطلاع رساني روال هاي خدمات را يكي از برنامه هاي مهم ميز خدمت بر شمرد و گفت: خدمات شناسايي شده از طريق بروشور هاي اطلاع رساني، وب كيوسك و پورتال و فضاي مجازي انجام می شود .
وی در خصوص راه اندازي ميز خدمت الكترونيك در قالب وب کیوسک  افزود: با توجه به اهمیت ارائه اطلاعات و خدمات، تمامی توضیحات مربوط به نیازهای مراجعين حضوري از طريق وب كيوسك  شامل راهنماي طبقات ـ قوانين و مقررات ـ معرفي كاركنان ـ سامانه مديريت راهها ـ نظر سنجي ـ روال هاي خدمات  فراهم شده است.
وی در خصوص برنامه ریزی های صورت گرفته با نحوه خدمات در سطح استان گفت: تشكيل جلسات تخصصي با ادارات ستادي  براي اصلاح روالهاي خدمت، تجهيز محدوده انتظار ارباب رجوع به امكانات رفاهي، آموزش 17 اداره‌ي شهرستاني براي رعايت دستور العمل ميز خدمت، پيگيري جهت تدوين بسته هاي اطلاع رساني خدمات اداره كل در قالب كتابچه راهنماي مراجعين را از جمله اقدامات صورت گرفته در نحوه خدمات میز خدمت می باشد.
محسن ركني در ادامه گفت: احصاء مشكلات پيش رو براي پاسخگويي به ارباب رجوع و تشكيل جلسه براي رفع مشكلات با
 معاونت هاي اداره كل، هماهنگي براي امضاء فوري و آنلاين توسط معاونين در زمان مرخصي ماموريت و يا جلسه با توجه به لزوم تسريع در روال كار مراجعين مكاتبات استعلامي و غير تعهد آور، پيگيري براي واگذاري برخي خدمات به دفاتر پيشخوان دولت  واستقرار سيستم احراز اصالت هويت بر خط در ميز خدمت و آموزش كليه كارشناسان ميز خدمت از ديگر اقدامات اين واحد می باشد.
وي  همچنین اقدامات شاخص صورت گرفته در اين مدت را  به روز رساني خدمات و شناسايي 44 خدمت مرتبط با ارباب رجوع، حذف برخي  روالهاي سنتي در خدمت صدور مجوز حريم راهها، پيگيري براي واگذاري خدمت رسيدگي به تخلفات رانندگان حمل ونقل مسافر به پايانه مسافربري، احصاء مشكلات حوزه خدمت رساني به مردم  از نگاه مديران و كارشناسان  شهرستان ها و پيگيري آن از طريق شوراي معاونين و پيگيري تشكيل جلسه بررسي خدمات احصاء شده الكترونيكي در كميته توسعه دولت الكترونيك اداره كل عنوان كرد.
ركني  با بیان اینکه كارشناسان میزخدمت افرادي شایسته، مورد اعتماد و آشنا به حقوق شهروندی هستند افزود:  میزخدمت، پل ارتباطی ارباب‌رجوع با این اداره کل است كه توانسته  ضمن رعايت حقوق شهروندي ، طیف وسیعی از خدمات اداره كل  را پوشش دهد.
وى درپايان خاطرنشان كرد:  مراجعين گرامی به اداره كل می‌توانند فقط ازطریق میزخدمت با اداره کل ارتباط داشته باشند و در قبال درخواست، تقاضای ارائه خدمات، رسید دریافت کرده و موضوع مورد درخواست خود را پیگیری نمایند.



























مشخصات:
نظرات: *