پریدن از روی نوار فرمان ها
پیوند به محتوای اصلی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری خبرداد:


دستور ویژه وزیر راه و شهرسازی برای پیگیری مشکلات صنف حمل و نقل

تاریخ انتشار: 1397/10/01

​به گزارش روابط عمومي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان خراسان رضوي، ابراهیم نصری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی با اشاره به جلسه ای که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: در این جلسه وزیر راه و شهرسازی، دستور ویژه ای برای پیگیری مشکلات صنف حمل و نقل داد و تاکید کرد کمیته ای راهبردی از تشکل ها و بخش های دولتی مربوط تشکیل شود و به صورت عملیاتی کار را پیش ببرد تا مشکلات در کمترین زمان رفع شود.
به گزارش روزنامه خراسان رضوی، ابراهیم نصری پنج شنبه گذشته در مراسم گرامی داشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در مشهد افزود: همه مشکلات کنونی این حوزه مربوط به سال های 96 و 97 نیست، درست است که امسال مشکلات اقتصادی زیادی داشتیم اما سابقه قبلی آن ها را نباید نادیده گرفت.
وی با تاکید براین که باید در تدوین قوانین، ضوابط و آیین نامه های حوزه حمل و نقل، نظر فعالان این عرصه را نیز جویا شد، ادامه داد: برخی قوانین با رفع مشکلات این حوزه در تضاد است و کاری هم نمی توان کرد.
او با انتقاد از ضعیف بودن نظارت در عرصه های مختلف، افزود: هم اکنون هر تعداد لاستیک که لازم باشد در بازار وجو دارد اما با قیمت های گزاف که این موضوع نشان از وجود اشکالاتی در چرخه واردات به مصرف دارد و باید این واسطه ها با نظارت کافی حذف شوند.
خلاء 2 میلیون حلقه ای لاستیک
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس  نیز در این مراسم، با ابراز امیدواری از این که نمایندگان استان در پایان دوره ماموریت خود کارنامه ای داشته باشند که در آن گرهی  از مشکلات حوزه حمل و نقل باز شده باشد، افزود: تا کنون میزان کمی از خواسته های صنفی این حوزه محقق شده و دولت در این زمینه عقب است چراکه در سال حدود چهار میلیون حلقه لاستیک مورد نیاز است و از این تعداد، حدود 900هزار حلقه در داخل کشور تولید می شود و حدود یک میلیون حلقه دیگر هم مجوز واردات دارد و از این طریق تامین می شود. حال این خلاء دو میلیون حلقه ای لاستیک در هر سال در کشور مشکل زا و قرار بر تدوین ساز و کاری برای رفع این کمبود است.
حمید بنایی ادامه داد: در خراسان رضوی بیش از 30هزار وسیله نقلیه سنگین وجود دارد اما تا کنون فقط 14 هزار حلقه لاستیک در این استان توزیع شده است یعنی به طور میانگین هر ناوگان نصف حلقه لاستیک، در حالی که هر خودرو نیاز به چندین حلقه لاستیک دارد.
فرمانده پلیس راه خراسان رضوی نیز با بیان این که ما نیز از مشکلات حوزه حمل و نقل مطلع هستیم، ابراز امیدواری کرد: با همکاری و هم افزایی مسئولان، مشکلات به وجود آمده در حوزه حمل و نقل جاده ای به زودی مرتفع شود.
سرهنگ هادی امیدوار با بیان این که انتظار است همه مشکلات موجود بین نهادهای مربوط در عرصه حمل و نقل در جمع همین خانواده حل و فصل شود و به بیرون درز نکند، افزود: هر کسی باید سعی کند بخشی از این وظیفه را به دست بگیرد و به نحو احسن به انجام برساند.
عضو هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی کارفرمایی کامیون داران کشور هم در این مراسم با بیان این که برای حمل و نقل جاده ای کشور همه تصمیم می گیرند، غیر از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که متولی اصلی این موضوع است، اضافه کرد: وجود سازمان ها، ادارات و نهادهای موازی در عرصه حمل و نقل جاده ای نه تنها به روان سازی این عرصه کمکی نمی کند بلکه هر کدام ناخواسته به نوعی سد راه رونق اقتصاد و منافع ملی می شوند چرا که هر یک از آن ها ساختار خاص تشکیلاتی خود را دارند و بر اجرای آن پافشاری می کنند.
رضا تیموری افزود: اساسا ساختار و زیر بنای حمل و نقل جاده ای کشور اشکالاتی دارد. با توجه به این که بیش از 90درصد ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور خود مالک است، این افراد تا چندی پیش حق دخالت در امور و سرنوشت و سرمایه گذاری خود را نداشتند، همچنان که امروزه شرکت های حمل و نقل نیز سرگردان هستند. به عبارت دیگر، نه شرکت محوری ما درست و نه خود مالکی ما دارای اعتباراست .وی ادامه داد: دستان پینه بسته رانندگان حمل و نقل جاده ای و صورت های چین خورده آن ها، نه به دلیل زحمت های فراوانشان بلکه حاصل ساختار و زیر بنای غلط و پاسخ گو و مسئولیت پذیر نبودن دولت است.
تیموری با بیان این که چندین سال است که حداقل میزان سوخت مصرفی کامیون های ترانزیت در زمان خروج از مرزها را پیگیری می کند، افزود: با وجود تمام پیگیری ها تا این لحظه، هیچ نتیجه ای حاصل نشده است.
عضو هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل کالای کشور هم در سخنان خود با بیان این که امروزه شرکت های حمل و نقل ما زیر ذره بین هستند و تمام اتهامات به سمت آن ها روانه است که واقعا جای بسی تامل دارد، افزود: نمی شود به دلیل وجود یک یا دو شرکت متخلف، همه شرکت های حمل و نقل را متهم کرد. توجه داشته باشید که اعتمادسازی  چندین سال طول می کشد، تخریب اش چند ثانیه و ترمیم ا ش تا ابد.
مسعود کازرانی با بیان این که شرکت های حمل و نقل نیز به عنوان یک بنگاه اقتصادی در کشور به فعالیت می پردازند، ادامه داد: این شرکت ها که در اقتصاد ایران سهم دارند، در این برهه زمانی با شدید ترین مشکلات روبه رو و اگر هنوز در حال فعالیت هستند به علت همان عهدی است که در سال 1362 با مردم و امام(ره) بسته اند.
کسب عنوان برتر صادرات کشور
سرپرست استانداری خراسان رضوی نیز در مراسم دیگری در هفته حمل و نقل که چهارشنبه به مناسبت تجلیل از شرکت های نمونه و پیش کسوتان حوزه حمل و نقل بین المللی استان در مشهد برگزار شد، با اشاره به صدور 2 میلیون و 100 هزار تن کالا طی سال گذشته از این استان به کشورهای هدف صادراتی، اظهار کرد: در هشت ماه امسال نیز با کسب عنوان برتر صادرات کشور، موفق به صدور یک میلیون تن کالا از خراسان رضوی شده ایم.به گزارش روابط عمومی استانداری، قربان میرزایی افزود: 20 درصد ترانزیت کشور از طریق این استان انجام شده است و در این حوزه رتبه نخست را داریم



























مشخصات:
نظرات: *