پریدن از روی نوار فرمان ها
پیوند به محتوای اصلی



بیش از 550 بازدید از اماکن خدماتی و رفاهی بین راهی استان در چهارماهه اول سال 98

تاریخ انتشار: 1398/04/30

رییس اداره امور بازرگانی و سرمایه گذاری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی اعلام کرد: با هدف ارتقاء کیفیت ارائه خدمات به زوار و مسافران در تعطیلات نوروز و تابستان سالجاری، بازدیدهای مکرر از 115 امکنه خدماتی رفاهی بین راهی شامل مجتمعهای خدماتی رفاهی، جایگاههای سوخت، مساجد و نمازخانه ها، رستورانها و سرویسهای بهداشتی بین راهی، انجام شده که مجموع این بازدیدها تا پایان تیرماه به بیش از 550 رسیده است.    

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی، سید حامد افتخارزاده در تشریح موضوع گفت: ارائه خدمات مناسب و در خور شان مسافران و زوار امام هشتم، رویکرد اصلی این اداره کل در این بازدیدها بوده و در این راستا تلاش میگردد تا با رسیدگی به وضعیت اماکن ارائه خدمات رفاهی در حاشیه جاده ها، هموطنان با طیب خاطر بیشتری از این امکانات استفاده نمایند. علی الخصوص کیفیت سرویسهای بهداشتی و نمازخانه ها که همواره بعنوان یکی از چالشهای مسافرتهای جاده ای مطرح بوده، در این طرح بصورت ویژه مورد پیگیری و رسیدگی قرار گرفته است.

وی با اشاره به آمار وضعیت کنونی مجتمعهای خدماتی رفاهی در سطح استان افزود: طرح نوروزی امسال از ابتدای اسفندماه 1397 آغاز وتا روز 17 فروردین 1398 ادامه یافت. طرح تابستانی نیز از اول خرداد آغاز شده و تا پایان تابستان سالجاری ادامه خواهد یافت. در این طرح برای افزایش بازدهی نظارتها، از توان کلیه ادارات شهرستانی راهداری و حمل ونقل جاده ای استان بهره گیری شده و ادارات مذکور در معیت سایر ادارات شهرستانی مرتبط مثل فرمانداریها، ستاد اقامه نماز، دانشگاه علوم پزشکی، پالایش و پخش فراورده های نفتی نظارت مستمر بر واحدهای خدماتی رفاهی بین راهی در سطح شهرستان خود را در دستور کار قرار داده اند. از ابتدای اسفندماه 1397، بازدیدهای دوره ای توسط تیمهای شهرستانی انجام و نواقص مشاهده شده به بهره برداران اعلام و مهلت رفع نواقص برای هر واحد خدماتی تعیین گردید و در بازدیدهای مجدد، رفع نواقص قبلی مورد پیگیری قرار گرفته است. در کنار آن همکاران مرتبط در سطح اداره کل نیز نظارت عالیه بر عملکرد تیمهای شهرستانی اعمال نموده و مکاتبات، بازدیدها و پیگیریهای لازم انجام شد و مشخصا هدف این بود که اقدامات اسفندماه بگونه ای برنامه ریزی و پیگیری شود که در آغاز ایام نوروز 1398 و نیز شروع سفرهای تابستانی، اماکن خدماتی و رفاهی بین راهی آمادگی و شرایط مناسب برای پذیرایی از مسافران محترم را داشته باشند. ضمن در طول ایام نوروز هم همکاران ستادی و شهرستانی بازدیدها را بصورت روزانه را در دستور کار داشتند.

رییس اداره امور بازرگانی و سرمایه گذاری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی در خصوص بازخورد و نتایج بدست آمده از این طرح نیز گفت: در تمامی واحدهای خدماتی رفاهی بین راهی، بنرهای اطلاع رسانی سامانه های پیامکی رسیدگی به شکایات نصب گردیده و مسافران و بهره برداران محترم میتوانند نظرات خود را به این سامانه ها ارسال نمایند. برابر با بررسیهای بعمل آمده در سامانه های مذکور، شکایتی از این حیث در سامانه ها ثبت نگردیده است. البته قطعا این بدان معنا نیست که به شرایط ایده آل در ارائه خدمات بین راهی در سطح استان رسیده ایم لیکن میتواند نشانه دلگرم کننده ای باشد که این اقدامات توانسته رضایت نسبی مسافران محترم را جلب نماید و در ادامه لازم است با برنامه ریزی  و توان بیشتر به سمت رسیدن به شرایط ایده آل حرکت نماییم.

وی ادامه داد: هموطنان میتوانند از طریق دو سامانه پیامکی 30007070 و 3000141 ، نظرات ، پیشنهادات و انتقادات خود را از نحوه ارائه خدمات در واحدهای خدماتی رفاهی بین راهی منعکس نمایند. در این راستا موکدا توصیه میگردد در زمان ارسال پیامک حتما نام مجتمع خدماتی رفاهی مورد نظر را نیز درج نمایند تا پیگیریهای بعدی سریعتر صورت پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه مهم ترین رکن حمل و نقل جاده ای، تامین ایمنی تردد کنندگان است خاطر نشان کرد: بدون شک جلب رضایت مسافران وزوار محترم نخستین هدف و اولویت در این طرح بوده است لیکن نباید فراموش شود که این اماکن، نقش قابل توجهی در ارتقاء ایمنی جاده ها دارند. ارتقاء کیفیت ارائه خدمات در واحدهای خدماتی رفاهی بین راهی، باعث افزایش رغبت رانندگان به توقف در این واحدها و استفاده از خدمات قابل ارائه در آنها شده و این موضوع متعاقبا منجر به رفع خستگی راننده شده و پیگیری ادامه سفر بشکلی ایمن تر خواهد بود.

ایشان همچنین در توضیح سایر اقدامات اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی در خصوص ارتقا ارائه خدمات رفاهی بین راهی گفت: جذب سرمایه گذاران و افزایش تعداد مجتمعهای خدماتی رفاهی بین راهی همواره در دستور کار این اداره کل بوده چراکه مجتمعهای خدماتی رفاهی بین راهی، کلیه خدمات مورد نیاز مسافران جاده ای را بصورت یکجا در درون خود ارائه مینمایند فلذا نیاز به توقفهای مکرر جهت رفع نیاز های مختلف در طول جاده ها را به حداقل میرساند.

افتخارزاده در خاتمه افزود: لازم میدانم از همکاری كليه دستگاههای مرتبط در بازدید از واحدهای خدماتی و رفاهی بین راهی منجمله دفتر محترم هماهنگی امور رفاهی زایرین استانداری خراسان رضوی، دانشگاه علوم پزشکی استان، شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی، ستاد اقامه نماز و همکاران ستادی و شهرستانی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی که تمام تلاش خود را جهت کسب نتیجه مطلوب بکار بسته اند تشکر و قدردانی نمایم.   

 

 ​



























مشخصات:
نظرات: *